20-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Typhoon Lagoon

orlando%2Bjamie4%2B019.JPG

We zijn nog een beetje moe als we wakker worden dus doen we rustig aan. Wouter haalt vers brood en als we buiten hebben gegeten doet ieder zijn ding. Wout en ik gaan nog even in het zonnetje verder slapen en Nikki kijkt naar de Smurfen en Jamie vermaakt zich met de Ipad. Om 12 uur vertrekken we naar Typhoon Lagoon. Het is er heel druk en we moeten op een nabijgelegen grasveld parkeren toch valt het in het park wel mee en we hebben nog geluk dat we twee lege bedden zien die al gauw in de schaduw staan. We gaan met z’n allen door het park. Wout gaat nog even een kluisje huren en wij gaan alvast met z’n drieen van een glijbaan in een band. Ik zat als er als derde in en dan blijkt dus dat je wel je billen omhoog moet houden anders ga je elke keer over een soort borstelmat en dat is niet zo prettig. Voorin heb je er volgens mij niet zo last van, maar we gaan maar weer verder. We gaan nog even snorkelen boven wat visjes en een haai (een kleintje hoor).

orlando%2Bjamie4%2B004.JPG

Bij de familieband moeten we wel een tijdje wachten, maar hij was wel lachen.

orlando%2Bjamie4%2B018.JPGorlando%2Bjamie4%2B023.JPG

De bandjes waarmee je over allemaal hobbels roetsjt is heel leuk.

orlando%2Bjamie4%2B027.JPGorlando%2Bjamie4%2B028.JPG

We eten tussendoor een broodje en wat druiven en dan gaan we nog een rondje maken. We moeten natuurlijk nog in het golfslagbad. De meiden vinden dit helemaal leuk en ik verbaas me erover dat Nikki verder durft als ik. We proberen foto’s van ze te maken als de golf eraan komt maar dat is niet zo makkelijk. Er lopen niet meer zoveel fotografen maar ineens zien we er eentje dus vragen we of hij een foto wil maken van ons vier. We staan echt maar tot onze enkels in het water maar als die golf eraan komt hou ik het niet meer, maak een koprol achterover en met benen in de lucht word ik over de grond meegesleurd. Eerst deed het niet zo zeer maar ik heb toch wel een aardige schaafwond op mijn schouder en Nikki heeft een schaafwond aan d’r billen. We moesten wel lachen hoor want ze kregen mij niet meer opgetild natuurlijk.

orlando%2Bjamie4%2B034.JPGorlando%2Bjamie4%2B038.JPGorlando%2Bjamie4%2B039.JPG

Daarna nog even in de lazy river en de opbrengst van de meiden is toch weer aan dollar aan kleingeld.

Tegen sluitingstijd verlaten we het park en we gaan eten bij Chevy’s (= Mexicaan). Nikki mocht vandaag kiezen en die wil graag naar de Mac, maar dat staat niet op de lijst. We hebben al eens eerder bij Chevy’s gegeten en toen mochten we gewoon wat bij de Mac halen voor Nikki, dus we vragen het weer. Nu vinden ze het geloof ik wel een beetje raar, maar het was geen probleem. We hebben echt heerlijk gegeten, zo lekker. Voor Jamie was het wel een beetje pittig, we vroegen nog of dat door pepertjes kwam, maar de serveerster zei dat het door de saus kwam, die kan je de volgende keer apart vragen. Goede tip.

Om de dag nog even vol te proppen gaan we even langs de Jo-Ann. De scrapafdeling is wel wat kleiner geworden dan een paar jaar geleden, maar het is uitverkoop en ik heb een tang gekocht en wat papier.