21-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Kelly Park

De wekker om 7 uur gezet, maar het lukt niet om op tijd weg te gaan. Onderweg nog file, dus we waren om half 10 in Kelly Park. Al heel lang de enthousiaste verhalen gelezen van vooral A3 en andere Orlanobloggers en we waren heel nieuwsgierig. We huren 3 tubes en die gaan gemakkelijk in de auto. We kunnen niet tegelijk met de tubes want we durven de rugzak niet achter te laten. Wouter en de meiden beginnen want het water schijnt nogal koud te zijn. Ik volg een wandelpad in de hoop ze ergens te treffen zodat ik nog kan filmen, maar dan komen ze me al tegemoet. We waren in de veronderstelling dat je een heel rondje in de tube kon blijven drijven, maar op een gegeven moment is het afgesloten en moet je te voet terug. Daarna beginnen ze bij het beginpunt en kom je ook weer in de centrale vijver uit. Het water is heel helder en je ziet de vissen zwemmen.

orlandojamie4%2B005.JPGorlandojamie4%2B036.JPGorlandojamie4%2B010.JPGorlandojamie4%2B031.JPG

Daarna eten we een broodje en dan moet ik er ook aan geloven. Ik ben een ontzettende koukleum, maar het valt me heel erg mee en dan ga ik met Jamie hetzelfde rondje doen. Het is een 1 woord geweldig. Bij het beginpunt is de stroming best sterk. In het begin moet je een beetje uitkijken voor rotsen en later dat je niet in de takken terecht komt, het tweede stuk is echt lazy en drijf je langzaam verder, omdat we geen zin hebben om over het pad terug te komen, lopen we door het water terug en dat duurt iets langer en ze vragen zich al af waar we blijven. We hebben ook nog schildpadden gezien waar we een goede foto van konden maken.

orlandojamie4%2B061.JPGorlandojamie4%2B076.JPG

Wouter wil ook nog wel een keer en ik loop mee naar het beginpunt om wat te filmen. Er wordt daar in het water tussen het grind gezocht naar haaientanden en die meneer wijst ons op een kleine rattlesnake. Wauw wat leuk, hij lijkt klein, maar op de foto is ie best nog lang.

orlandojamie4%2B097.JPGorlandojamie4%2B099.JPG

Om een uur of 2 vertrekken we maar uit het park, wij kunnen ons nog wel de hele dag vermaken, maar Nikki vind het wel een beetje saai en we gaan terug naar de villa om daar nog even te zwemmen. Om 6 uur stappen we weer in de auto om te gaan eten bij Olive Garden. We doen helemaal wild vandaag. We beginnen met breadsticks en krijgen een hele schaal met sla met heerlijke croutons, daarna eet Nikki een kids pizza. Wout en ik nemen tour of Italy (kip, lasagne en tagliatelli) en dat smaakt echt heel lekker. Jamie kiest penne met gehaktballen en tomatensaus. Nu vinden we de tomatensaus niet zo lekker en houden meer van bijvoorbeeld carbonara. Jamie eet een beetje van mij mee want we hebben echt voldoende. Daarna nog even naar Posner Park om naar JC Penneys te gaan. Ze hebben hier ook uitverkoop, maar het zorgt niet voor veel drukte hier. We hebben weer een aardige bui onderweg en Jamie heeft nog een ongelukje als ze uitglijdt en er een aardige dikke bebloede knie aan overhoudt. Weer een schaafwond gaat lekker hier