16-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Hakuna Matata

orlando5%2B001.JPGorlando5%2B003.JPGorlando5%2B005.JPG

Ik krijg hier een beetje klachten over het tijdstip waarop ik het ontbijt en de FP reserveer, ze vinden 9 uur te vroeg. Ook dit ontbijt wordt dus verzet naar een later tijdstip. We komen hier niet elk jaar dus je wilt zoveel mogelijk doen. Als we straks in de villa zitten gaan we proberen het rustiger aan te doen, maar we komen gewoon tijd te kort. De hele Disneygekte gaat voor ons ook geen jaren meer duren dus onze tijd komt nog wel.

Het is ook best nog een klus om al die Disneypunten op te eten, dus vandaag is het ontbijt in Tusker House in Animal Kingdom.  Het is weer een buffet met Mickey en de rest en ook hier komen we weer met hele dikke buiken naar buiten. Heel vervelend maar over een paar dagen gaan we aan de bruine boterhammen, zouden ze lekkere kaas hebben bij de Publix?  Jammie heb ik trek in.

orlando5%2B032.JPG

We lopen nog een stukje rond en de hippo poseert gewillig voor de foto. Er is ook een babygorilla van 7 dagen oud maar moedergorilla gaat lekker met haar rug naar de camera zitten.

orlando5%2B046.JPG

Als we in de safari zitten krijgen we een flinke regenbui, maar daardoor wordt het alleen maar leuker. De giraffen rennen over de savanne, de olifanten zitten lekker in het water en we zien zelfs de leeuwen.

orlando5%2B060.JPGorlando5%2B070.JPGorlando5%2B078.JPGorlando5%2B084.JPGorlando5%2B100.JPG

Omdat het blijft regenen gaan we naar Nemo de musical en hoewel ik dit hartstikke leuk vind heb ik altijd moeite om mijn ogen open te houden. Als we net uit Nemo komen begint het toch te regenen, we proberen te schuilen in Dinosaurusland maar daar staan al teveel mensen en we rennen door naar een tentje. We zijn helemaal doorweekt, maar je hebt zo wel de gelegenheid voor contact met andere schuilers. De ergste regen is voorbij en we besluiten maar te gaan rennen voor de show om 2 uur van de Lion King. Helaas zijn we te laat om gebruik te maken van onze FP en we kunnen nog net als een van de laatsten aansluiten. Bij deze show val je echt niet in slaap. Met Expeditie Everst gebruiken we de laatste FP en we gaan lekker terug naar het hotel. In de bus staat de kachel aan en onze stoelen achterin zijn lekker warm. We hebben zo’n geluk met onze kamer, bij terugkomst hebben we weer zicht op zebra’s en struisvogels vanaf het balkon. De giraffen blijven een beetje tussen de bomen staan.

orlando5%2B104.JPGorlando5%2B114.JPGorlando5%2B119.JPG

Van onze laatste Disneypunten gaan we lekker eten bij Rainforest in Downtown Disney. Ook hier moet je echt van te voren reserveren, want je komt anders niet naar binnen. Gekkenhuis. In eerste instantie valt de locatie me een beetje tegen maar we hebben weer heerlijk gegeten. Nikki kiest voor pasta zonder saus vind ze heerlijk, Jamie een mega hamburger waarvan ze niet weet hoe ze die moet gaan eten en Wout en ik hebben allebei iets lekkers met kip. Eigenlijk hebben we geen plek meer voor een toetje, maar ja dat zit bij het menu, dus toch maar een vulcano, chocolade brownie met vanilleijs voor 3 personen, gekozen.

orlando5%2B134.JPGorlando5%2B146.JPGorlando5%2B152.JPG

Even in de kerstwinkel en de snoepjeswinkel rondgelopen waar Nikki een Olafmarshmellow koopt en als we om 9 uur terug zijn in het hotel is het weer niet gelukt om vroeg terug te zijn.

orlando5%2B130.JPGorlando5%2B131.JPGorlando5%2B132.JPGorlando5%2B135.JPGorlando5%2B137.JPG