11-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Laatste dag New York

We moeten Nikki iets langer laten slapen want ze is niet echt gezellig. Maar om 8 uur is het toch echt wel tijd want we hebben nog plannen voor vandaag. Eerst gaan we weer lekker om de hoek eten bij de deli on 53th street. Dan gaan we voor de laatste keer met de bus (leuke gids) en stappen uit bij het  9/11 Memorial. We lopen hier even rond en maken wat foto’s. We waren al niet van plan om naar het museum te gaan omdat we weer op tijd bij het hotel moeten zijn, maar er staat ook hier een gigarij zoals overal in New York.

jamieorlando1%2B019.JPGorlando1%2B009.JPGorlando1%2B015.JPG

We gaan terug met de metro en dat is toch even ingewikkeld, maar na 5 keer vragen weten we zeker dat we in de goede metro zitten en zijn we lekker snel weer terug.

Op het laatste moment toch nog even gauw een t shirt kopen met I love New York voor Nikki. In Chinatown waarschijnlijk een stuk goedkoper maar omdat ze blijft zeuren toch maar gekocht anders heb je straks weer spijt. Even een stop bij de Dunkin Donuts die we in het hotel opeten waar we nog een half uurtje moeten wachten op de shuttle naar het vliegveld. We zitten nu op het vliegveld en de meiden kijken een filmpje en hebben trek in Mac. Wout en ik eten een philly chicken sandwich met friet met cheddar cheese erover. Lekker. We landen pas om half 9 dus dan zullen we wel niet meer eten.
New York is heel indrukwekkend geweest. Heel druk, overal mensenmassa's en we zijn toch wel wat gewend, maar je bent de hele tijd bezig om je een weg te banen door mensen. Ook heel duur, er is geen supermarkt te vinden dus elke fles water en dat zijn er veel geweest moet op straat worden gekocht. Met dit mooie weer leeft New York buiten en haalt eten bij de real Hallal Guys waar je een bord eten haalt voor € 6 (dat is dan weer niet duur) en waar er tot 's avonds laat enorme rijen mensen staan te wachten. Maar er staan ook hele rijen, en die rij gaat dan gewoon verder de hoek om voor de beste pizza of ice cream in town. Alles is hier met geld te koop als je meer betaald dan een ander die toch ook wel $ 35 betaald om op een gebouw te mogen staan, hoef je niet in de rij te staan, dat geld voor het Empire State Building maar ook voor de wachtrij van de bus. Ze rijen hier als gekken of het nu fietsers of taxi's zijn. Er zijn toch ook best wel veel zwervers en ook heel veel mensen die op straat proberen je iets te verkopen Geweldig maar we hebben het hier nu wel gezien en zijn blij dat we weer lekker naar het vertrouwde Orlando gaan.