10-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Derde dag New York

We slapen uit en worden pas om 7 uur wakker. We gaan ontbijten bij de Deli om de hoek in 53 th street. Je kunt hier van alles krijgen, gebakken eieren, bagels, vers fruit. Een heerlijk winkeltje en echt New Yorks.

new%2Byork%2B3%2B003.JPG

Daarna gaan we op weg naar Madame Tussaud, dat aan Time Square ligt. In het begin is het er een beetje druk en is het een beetje dringen bij de wassenbeelden, maar later lost de drukte zich vanzelf weer op. Vooral de foto’s met de familie Obama zijn leuk geworden en we schaffen maar weer een fotopakket aan.

new%2Byork%2B3%2B046.JPG

’s Middags gaan we ons vermaken in Central Park. Bij de buskaart kunnen we gratis een uur fietsen huren. Dat is best slim want met een uur kom je niet zover. We besluiten om het hele park rond te fietsen en we vinden het helemaal fantastisch ook al moet ik wel eens afstappen als het heuveltje op gaat. Veel te warm. We hebben wel even tijd voor af en toe een stop en een ijsje maar we moeten nog best doorrijden om de fietsen binnen 3 uur terug te brengen. Dan lopen we nog maar even het park in want we hebben nog niet gerelaxed. We hebben een kleed bij ons en wat lekkers dus de dames gaan plat. Het bruggetje van Home Alone hebben we al gevonden maar Wouter gaat nog op zoek naar een Arch die we wel eens op foto’s hebben gezien en waardoor je de hoge bebouwing kunt zien. Uiteindelijk maakt een jongen leuke foto’s van ons bij een Arch maar niet de Arch die we bedoelen.

new%2Byork%2B3%2B154.JPGnew%2Byork%2B3%2B189.JPGnew%2Byork%2B3%2B203.JPG

We lopen nog even de Apple Store in, maar daar weet je ook niet wat je ziet. Wat een mensen binnen en wel 100 Ipads, Imacs, Iphones, en Ipods die je allemaal kunt gebruiken. Jamie wil graag een Ipad kopen en als ze iets vraagt aan een medewerkster heeft deze duidelijk een voorkeur voor de Ipad mini want die is veel cooler to walk with. Daar gaat het advies van pap en mam voor een Ipad air, veel te ouderwets dus.

We weten niet zo goed waar we moeten eten. Ik was in de veronderstelling dat er een Panera vlakbij de Macy moet zitten. We lopen het stuk over een megadruk Times Square. Ik zeg het nog maar een keer wat een drukte hier. Helaas kunnen we het niet vinden en wordt het toch pizza. Daarna met de taxi naar Rockefeller Center want we hebben nog tickets voor Top of the Rock. En hier zijn we een beetje dom geweest, heb al zo vaak gelezen dat je kaartjes voor een bepaalde tijd moet reserveren. Helaas pindakaas het was half 9 en we konden pas om half 11 terug komen. Het is de laatste gelegenheid om de stad in het donker te zien. Omdat het maar een klein stukje naar het hotel is gaan we daarheen en we zien wel of Nikki het vol houd. Helaas wil ze gewoon mee dus ik moet ook van mijn bedje af. Als je bovenop de Top of the Rock komt is je eerste indruk wauw wat een mooi gezicht met al die lichtjes. We maken een paar foto’s maar vanwege het late tijdstip gaan we al snel weer terug met de lift naar beneden. We pakken alvast de koffers zover in want morgen vliegen we naar Orlando.