09-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Tweede dag New York

Hoera Nikki is vandaag jarig en we zingen Happy Birthday. Ze krijgt kadootjes en we gaan lekker ontbijten bij Applebees. We nemen allemaal toast met ei sunny side up.

Nadat we eerst nog even naar de Disney store gaan waar we nog net de dagelijkse opening meemaken. Wist niet dat dit bestond maar er wordt dan gezongen er komt een sleutel aan te pas om officieel naar binnen te mogen. Iedereen rent daarna naar de Frozen poppen en Anna is weer gelijk uitverkocht. Nikki koopt hier van haar verjaardagscentjes een Minnie Statue of Liberty.

new%2Byork%2B004.JPG

We gaan weer verder naar de bus want de meiden vinden dit fijner dan lopen. Bij deze gids doe ik niet eens mijn oortjes meer in. (75+ met hoed en sokken in sandalen en hysterisch worden als er iemand niet gaat zitten tijdens het rijden). We zijn al gauw bij het Empire State Building en met de vouchers kunnen we naar binnen. Het is heel druk op het observatiedeck maar we kunnen best leuke foto’s maken.

newyork%2B029.JPGnewyork%2B038.JPGnewyork%2B041.JPG

Daarna weer terug naar de bus en we willen naar de Brooklyn Bridge. Maar mensen mensen wat is het toch druk in New York ook hier weer hele drommen mensen die de brug op lopen of fietsen. Halverwege maken we foto's en hebben we het wel gezien en lopen weer terug om nog een stukje door Chinatown te lopen.

newyork%2B065.JPG

We gaan met de bus weer verder en rusten even uit op de hotelkamer en het plan is lekker te gaan eten bij Five Guys. Daarna maken we weer gebruik van de Greyline bus en stappen in voor de avondtour. De route is nu anders en we rijden over de Manhattan Bridge en hebben dan een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge en de skyline van New York en het is prachtig. Jammer genoeg is Nikki in slaap gevallen het is al weer bij half 11 als we terug zijn.

new%2Byork%2B005.JPGnew%2Byork%2B009.JPGnew%2Byork%2Bjamie%2B143.JPG