08-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Eerste dag New York

Ook wij zijn natuurlijk vroeg wakker en na een keer midden in de nacht allemaal wakker te zijn geworden gaat het stel gelukkig toch nog slapen en is het 6 uur als we er uit gaan. Aan de overkant zit een Starbucks en daar eten we een sandwich en dan gaan we op pad. Het was de bedoeling om de metro te nemen maar omdat we genoeg tijd hebben nemen we toch maar de bus en stappen uit bij Battery Park. We hebben een soort standup comedian als gids en we hebben echt lol. Omdat we op Time square starten is er op de route genoeg te zien en we hebben nu al geen spijt van de toch wel dure aanschaf. We hebben namelijk gekozen voor het freestyle pakket en daarbij kun je ook nog 3 attracties uitkiezen om te bezoeken.

newyork%2B016.JPG

Zo vroeg is het nog vrij rustig in de straten van New York en na een uurtje zijn we bij de ferry naar Staten Island. We hebben van te voren tickets geboekt en waren er vroeg genoeg bij om ook in de Crown te mogen. Vanaf de ferry kunnen we al mooie foto’s maken van het Vrijheidsbeeld en op het eiland lopen we ook nog even rond om foto’s te maken voordat we ons moeten melden. De spullen gaan in de kluis en we mogen alleen een fotocamera en water meenemen.  Ik zag een beetje op tegen het aantal treden dat we omhoog moesten lopen, maar we waren er voor ik er erg in had. De Crown zelf is inderdaad niet groot maar we vonden het leuk om er even naar de skyline van New York te kijken. We have been there and we’ve seen it.

newyork%2B049.JPGnewyork%2B073.JPGnewyork%2B076.JPGnewyork%2B079.JPG

newyork%2B080.JPGnew%2Byork%2Bjamie%2B079.JPGnewyork%2B092.JPGnewyork%2B097.JPG

Naar beneden was heel wat vervelender over die smalle trapjes en Wout en ik hadden er gewoon spierpijn van in ons linkerbeen omdat het zo smal is dat je geen gewicht kunt zetten op je rechterbeen. Die meiden lachen natuurlijk want die hadden nergens geen last van. Daarna nog even heerlijk in het zonnetje gezeten met een lemonade en een zak chips. Nikki en Wouter wilden graag een hotdog maar die waren op het eiland niet te krijgen maar op de ferry terug uiteindelijk wel.

Het plan is om naar Soho te gaan en daar rond te lopen en de Kim Kardashian store Dash te zoeken We stappen weer op de bus, en we moeten dan weer 3 kwart van de route rijden en het gedeelte East side is wel een beetje saai maar we komen weer opnieuw langs Time Square en Empire State building, maar we hebben echt een draak van een gids. Volgens mij is het een mislukte acteur die zichzelf erg grappig vind. Gelukkig kun je dan je oortjes uitdoen en lekker van alle indrukken om je heen genieten.

newyork%2B138.JPGnewyork%2B141.JPG

We hebben de Dash store gevonden, maar het stelt eigenlijk niet zoveel voor en ik weet niet of Kim het nou moet hebben van de kleding?

newyork%2B157.JPGnewyork%2B158.JPG

We lopen een beetje rond in Little Italy en Chinatown en winkelen wat bij o.a. Forever 21 en Jamie wordt helemaal blij bij Hollister. Hier blijkt een klein generatiekloofje en we vinden we het maar een aparte winkel. We hebben het verder wel gezien en aangezien ik geen zin heb om weer in die bus te gaan zitten, bedenken we hoe we terug naar het hotel zullen gaan. Lopen of met de metro. Eerlijk gezegd vinden we de metro maar een beetje lastig met kaartjes kopen etc dus we gaan maar lopen. We zijn nog niet geslaagd voor nieuwe gympen voor Nikki dus daarvoor kunnen we onderweg bij Macy’s kijken. Het is een eind en onderweg stoppen we maar bij de Mac om even wat te eten en Nikki klaagt al een hele tijd dat ze buikpijn heeft en hoever het nog is. We halen de Macy’s nog wel en we slagen voor gympen maar dan is de spirit er wel een beetje uit en hebben we echt geen zin meer en nemen voor het laatste stukje een taxi en worden voor het hotel afgezet. Heerlijk.

Het is alweer kwart over 9 als we terug op de kamer zijn, we zijn meer dan 12 uur op pad geweest en na een uurtje is iedereen wel lekker aan het slapen.