07-08-2014

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Aankomst in New York

We staan om 6 uur ’s ochtends als eerste voor de balie van United om in te checken.

Helaas horen we al gauw dat we 4 en half uur vertraging hebben. Dat is balen maar niets aan te doen. We krijgen etensbonnen en misschien nog wel een vergoeding volgens iemand zou dat wel eens $ 600 per persoon kunnen zijn, dus dan gaan we volgend jaar weer. We lopen eerst even een rondje over Schiphol, we hebben toch tijd zat. Daarna gaan we ergens zitten bij een stopcontact en nemen een eerste rondje drinken. Broodjes hebben we nog mee van huis. Nikki kijkt een filmpje en loomt nog een armband voor me. Jamie koopt een boek en vermaakt zich daarmee.. We nemen nog maar een rondje drinken en daarna eten we wat bij de Mac en dan wordt het toch tijd om te boarden. United besluit op de laatste moment dat wij niet bij elkaar hoeven te zitten en bij inchecken hebben we een lekkere chagrijn die niets voor ons kan doen. Volgens haar hebben we te laat online ingecheckt en bij de informatiebalie hebben ze weer een ander verhaal.  Gelukkig willen de mensen voor ons wel ruilen van plaats. De vlucht is prima en alleen de laatste twee en half uur duren eindeloos.

new%2Byork%2Bjamie%2B005.JPG

We landen op Newark en dat is best wel een klein vliegveld. Maar lekker rustig en binnen 5 minuten door de immigrations. We moeten een klein half uurtje wachten op onze transfer naar het hotel, maar ondertussen is het plaatselijke tijd 6 uur ’s avonds dus een grote chaos met files. Onze chauffeur kan er wat van en raast als een dolle door het verkeer. We zitten in Hilton Midtown en het hotel ziet er best sjiek uit, de kamers zijn mooi en groot alleen is het hier een beetje duur. Ook hebben we geen gratis internet dus dat is een beetje jammer.

We gaan nog even naar Time Square naar de M&M winkel en regelen alvast de hop on hop off bus bij Greyline. We zijn best wel moe en halen wat te drinken en gaan dan lekker slapen. Voor ons is het al na 2 uur ‘s nachts.

newyork%2B003.JPGnewyork%2B004.JPG