02-08-2010

27 januari 2019 - Barendrecht, Nederland

Het is lang geleden, 18 jaar geleden in Californie maar we gaan als verstokte Disneyfans weer eens naar Universal. Twee grootste redenen zijn wel dat de jongste Dora fan is en ikzelf ben erg nieuwsgierig naar het Harry Potter gedeelte.

Wel bijzonder om in een park te lopen en je eigenlijk niet goed weet waar je in gaat. Wel spannend zo.

We beginnen in Universal met Jimmy Neutron. Je wordt heel leuk door elkaar geschud en daarna kan je op de foto met Sponge Bob. Dit is heel leuk gedaan met een leuke achtergrond, dus we zijn gelijk enthousiast.

florida+2010+581.jpg

florida+2010+595.jpg

We lopen lekker door het park en doen wat attracties die we tegen komen, en vooral 4D met Shrek vinden we geweldig. Het lukt ons niet om op tijd het park weer te verlaten en het is alweer veel te laat geworden. Het is onze bedoeling om terug te gaan naar de villa en daar even lekker te zwemmen, daarna ergens te eten en vervolgens op advies van andere blogs 's avonds terug te gaan naar Island of Adventure voor Harry Potter.

We komen in de file terecht, gaan er maar af om al te gaan eten bij Perkins en besluiten dan om toch maar weer terug te gaan, ondertussen is het al 7 uur.

Wat een gekkenhuis is het daar zeg, niet normaal. Je kan echt geen foto maken zonder mensen erop. Voor de winkeltjes staan rijen mensen, als we om 9 uur weg gaan is dit nog zo. Het boterbier is niet aan te slepen en dan nog de attracties. Als we de Dragon Challenge in willen, blijkt deze gesloten te zijn omdat ze slecht weer verwachten. Dan maar naar Forbidden Journey, we gaan blind in de rij staan en kijken niet naar wachttijden. Het einde van de rij is niet te overzien, maar bij het hek sluiten genoeg mensen aan en wij dus ook. Sorry hoor. We staan heel lang te wachten, rij na rij na rij en nog een keer een rij.

Maar ja het was het waard, we vonden het heel erg leuk. Als je eindelijk binnen ben gaat de wachtrij verder langs allerlei bekende dingen uit de boeken en als je dan eindelijk in een stoel zit vlieg je mee met Harry.

florida+2010+624.jpgflorida+2010+617.jpg

florida+2010+625.jpg

We doen ook gelijk de Hippogriff, deze is echter niet bijzonder.

De Dragon Challenge is weer open en de wachtrij zou maar 20 minuten moeten zijn. We kunnen heel ver doorlopen maar over het laatste stuk doen we nog een hele tijd, maar we vinden deze achtbaan heel leuk.

Nou we hadden het niet willen missen, maar of we nog een keer tussen deze gekte gaan lopen weten we nog niet.